Social media algemeen

Er zit enorm veel kracht in social media kanalen.

Het is dagelijks intensief werk waarbij je heel dicht tegen de consument aan kunt kruipen.

Als je social media kanalen met hoge betrokkenheid kunt realiseren is dit een krachtig stuk gereedschap voor het aanjagen van evenementen en om mensen bij een bestemmingsmarketing campagne te betrekken.

Wij helpen graag om de basis voor u in te richten met advies en ondersteuning hoe je de social media kanalen moet gebruiken.

 

Social proof

Wat is Social proof?

Als je jaar in jaar uit social media campagnes draait krijgen deze steeds meer interactie met de uiteindelijke doelgroep die je ermee bewerkt.

Zie je een advertentie met 1.500 opmerkingen en 2.100 likes dan is je eerste reactie, hé wat gebeurt daar? Dit wekt nieuwsgierigheid en geeft de bezoeker vertrouwen en dan is de eerste stap in het ‘vangen’ van de klant gezet.

Voor een bepaald soort arrangementen en bepaalde doelgroepen is dit buitengewoon effectief.

Uiteraard moet je dit vertrouwen wel eerst opbouwen en inkopen bij de social media partijen. Daarnaast is het noodzakelijk dagelijks zelf actief bezig te zijn met je ‘sociale’ contacten.

Social thinking

Social thinking maakt van elke medewerker een communicatie-expert.

Door de inzet van social media goed te organiseren en hierbij nadrukkelijk je medewerkers te betrekken, ontsluit je je organisatie en maak je van je medewerkers je beste ambassadeurs.

Op die manier delen ze de verhalen over hun werk niet alleen met familie en vrienden op verjaardagsfeestjes, maar ook met het enorme publiek van hun social media netwerken.

Met elkaar heb je al snel veel meer bereik en effect dan welke andere media vorm dan ook. Je kunt tevens heel dicht tegen de potentiële klant aan kruipen.

Social selling

Via social media kanalen serieuze omzet gaat maken.

Het is eenvoudig om een webshop met Facebook-shop koppeling te verwerken in het platform. Hier kun je dan alle middenstanders de mogelijkheid deel te nemen aan een toeristische citymarketing campagne. Niet zoals bij vele andere City marketing concepten die niet meer dan een brochure functie hebben. In ons concept is het echt integratie van verschillende media en zorgen we voor 1 grote social media campagne die zorgt voor omzet en veel bereik voor alle deelnemers.

Dus uw toeristische campagne kan ook uw lokale middenstand ondersteunen met extra omzet.

 

Social media kanalen

Facebook

Wij beheren tientallen doelgroep en thema kanalen bij onder andere Facebook, Linkedin en Instagram.

Social Teamwork

We creëren in samenwerking met elkaar een netwerk van social media kanalen. Deze verenigen we in uw regio kanaal. Door samen te werken kunnen campagnes groots worden opgezet en kan er geprofiteerd worden van elkaars bereik.

Social Data

Het vergaren van klantinformatie via social media campagnes is 1 van de mogelijkheden die social media kanalen je bieden.  Ook is het mogelijk om klantendata te importeren in bijvoorbeeld facebook, waardoor u deze klanten via facebook kunt benaderen. De regelgeving hier is wel regelmatig onderhevig aan verandering. Dus hoe zich dit ontwikkeld is onduidelijk.

 

Social Secrets

Dit is een erg interessant onderdeel waarvan ik de inhoud nog even voor mezelf houd. Dit ga ik uit de doeken doen tijdens de presentaties 🙂